dinsdag 11 maart 2008

EffeDit... travestiet schuldig is aan het rondlopen als travestiet.


EffeDit... travestiet schuldig is aan het rondlopen als travestiet.

5 mrt, 00:32

di 04 mrt 2008,
Travestiet veroordeeld tot cel
LAGOS - Een Nigeriaanse man is veroordeeld voor het gekleed gaan als vrouw op het internationale vliegveld van Lagos in Nigeria. Dat meldde een woordvoerder van de rechtbank in Ikeja, een voorstad van Lagos, dinsdag.
De man bekende schuldig te zijn aan het rondlopen als travestiet en werd daarop veroordeeld tot achttien maanden gevangenisstraf.
Het bewijs dat leidde tot de veroordeling bestond uit 22 damespantalons, vier beha's en verschillende make-uptasjes.

De 'man' heeft bekend. Volgens de rechter is wettelijk bewezen dat de travestiet schuldig is aan het rondlopen als travestiet.
En dat mag natuurlijk helemaal niet, meldt een woordvoerder van de rechtbank.

Bovenstaand artikel trof ik vandaag aan op het internet. Nu weet ik wel dat het geen voorpagina nieuws is maar ik vond het wel aandacht waard. Aangezien het een stad betreft in een land waar erg veel gaande is, maar waar met name de zoveel besproken moslim cultuur dominant is. Een ontwikkelingsland, waar naar mijn weten vresleijk veel Nedrlands geld in zit voor weet ik wat voor projecten allemaal. Als ik de stad effe opzoek op Wikipedea dan lees ik volgende ..
Lagos is een stad in het zuiden van Nigeria en met een officieel bevolkingsaantal van 8.789.120 (2005) is het de op één na grootste stad van Afrika. Het werkelijke aantal inwoners wordt geschat op 10.9 miljoen inwoners in 2007, en de verwachting is dat de stad zal uitgroeien tot ongeveer 16.1 miljoen mensen in 2015.. De stad is daarmee de snelst groeiende megastad op aarde.
De twee grootste religies in Nigeria zijn de islam en het christendom. 50% van de bevolking Moslim, 40% christen en heeft 10% een inheemse godsdienst. In de voornamelijk islamitische noordelijke staten geldt de sharia. In het voornamelijk christelijke zuiden gelden de wetten van de overheid.

Nu wil ik niet veel zeggen, maar als ik dan lees dat men binnen het christendom over deze stad spreekt als een "interculturele" stad is dat dan net zoiets als onze "multiculturele" samenleving ???? Afijn, weer zo'n voorbeeld van tolerantie jegens geloof. Kortom, als we nu eens alle mannen in jurken, of aan jurk gelijkende gewaden, opsluiten. Zijn we dan behalve de travas, de hele moslim wereld kwijt ???? Stel ik voor dat we daar mee beginnen en alle travas stel ik voor in leren broeken of latex te gaan lopen. Of ...we steken de hele wereld in een Burka, dan weten we zeker dat niemand meer iemand kan veroordelen op zijn uiterlijk, iedereen eronder zichzelf kan zijn, en het spaart massa energie.

Hoe kort en kapot kun je een mensenleven maken? Niemand zal er verder bij stil staan, maar wat denk je dat er gebeurt in een louche nigeriaanse overbevolkte mannengevangenis, met deze arme trava ?? 18 maanden konden zijn dood wel eens betekenen.
Maar ach , ook hier weer spreekt men over "slechts " een slachtoffer van "dysforie"...

Katoi no name

Geen opmerkingen: